Review Presentatie VDL Bus & Coach

Gepubliceerd 14 sep 2017 door Frits in BOC review Categorie met 0 comments

Deze avond hadden wij Rémi Henkemans, adjunct-directeur van de VDL Groep, bereid gevonden om een presentatie te houden voor de leden van de BOC, de ondernemersverenigingen van Groot-Bergeijk en andere geïnteresseerden vanuit De Kempen. Omdat de meesten van ons VDL wel kennen, besloot Rémi de algemene introductie over de organisatie kort te houden. Ondanks dat, waren de feiten toch indrukwekkend: 93 bedrijven, verspreid over 19 landen met ruim 15.000 medewerkers en een omzet (in 2016) van € 3,2 miljard.

Het onderwerp van deze avond was het positioneren van je merk. Hoe doe je dat nu precies? Rémi besprak de zes pijlers waarop de strategie van VDL is gebouwd en gaf een toelichting op hun kernwaarden, die samengevat worden in de slogan: ‘De slagkracht van een multinational. De cultuur van een familiebedrijf’. Na deze introductie ging Rémi nader in op de divisie Bus & Coach. Een divisie waarvan hij ruim tien jaar algemeen directeur was. De belangrijkste activiteiten van deze divisie zijn de ontwikkeling, productie, verkoop en onderhoud van mini-, midi- en grote bussen en chassismodules.

Om deze producten goed in de markt te zetten, heeft VDL veel tijd en aandacht besteed aan het formuleren van zogenaamde merkwaarden. Wat maakt dat potentiële klanten een bus van VDL willen kopen? In het gehele ontwikkelproces van een bus houdt VDL rekening met deze merkwaarden. Zo wordt er bijvoorbeeld rekening gehouden met wensen als een lichtgewicht en zuinig voertuig, een voertuig met een hoge passagierscapaciteit, perfect afgestelde aandrijflijnen, een goede wegligging, een ergonomische chauffeursomgeving, een ruimtelijk interieur voorzien van moderne technische toepassingen en variabele indelingsmogelijkheden. Door bij elke stap in het proces rekening te houden met deze merkwaarden hoopt VDL toe te kunnen werken naar haar einddoel: een tevreden en trotse klant.

Nadat Rémi gedurende en na afloop van de presentatie de nodige vragen had beantwoord, werd het tijd om het onderwerp van zijn presentatie, de nieuwste VDL dubbeldekker touringcar, in het echt te aanschouwen. Vervolgens kon iedereen nog even napraten aan de bar onder het genot van een hapje en een drankje.


Laatste berichten

0 comments

 
Bericht achterlaten