Anti Klaag presentatie Bart Flos

Gepubliceerd 17 sep 2014 door weprovide in BOC review Categorie met 0 comments

Bart Flos schreef één van de best verkochte managementboeken van de afgelopen tijd: het Anti-klaagboek – ‘Eerste hulp bij zeuren en zaniken’. Het thema is ongekend populair en het boek is inmiddels in 6e druk verschenen.

In het Anti-klaagboek neemt Bart Flos zijn lezer mee op expeditie langs de zeurende, zanikende en zwartkijkende medemens. Wat is klagen eigenlijk? Hoe kan het toch dat sommige mensen zo chronisch ontevreden zijn? En wat doe je daar vervolgens aan?

De presentatie van Bart Flos werd voorafgegaan door een korte bestuursagenda. De agandapunten werden bij afwezigheid van voorzitter Mirjam Broeders doorgenomen door vice-voorzitter Adriaan Burgmans.

Adriaan heette Bart Flos en de ruim 60 aanwezige BOC-leden van harte welkom en gaf Roland Vereijken het woord inzake Platform Ondernemend Bergeijk.

Daarna kreeg Rob Bierens de microfoon. Hij gaf tekst en uitleg over de bijdrage van Inkoop Samenwerking de Kempen en de rol die de BOC-leden daarin kunnen spelen. Hij spoorde iedereen nog eens aan de diensten van het ISK te omarmen en zo een bijdrage te leveren aan jaarlijkse ISK teruggave.

Na deze bestuurlijke zaken kreeg Bart Flos het woord.

Bart maakt geen gebruik van moderne mediapresentatie-apparatuur of software maar behelpt zich met – zoals hij zelf zegt – “duo” flip-overs. Hij racet heen en weer tussen deze standaards. Snijft aan zijn stiften voor de broodnodige pep-geur en weet met een stormvloed aan woorden en gebaren uitleg te geven aan de – voornamelijk – Nederlandse vorm van klaagcultuur.

Hij maakte veel gebruik van interactie met zijn publiek wat breed lachend toehoorde.

Het was een snelle en omslachtige uitleg over de vormen van klagen en de tegenhangers daarvan. Uitstekend vermaak dus…….


Laatste berichten

0 comments

 
Bericht achterlaten